rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Cerita Novel Cinta: perkara yang aku tak suke

Asslam

haaa.. kat cini ade peminat novel cintan cintun x???
actually aku ni bukan la minat sangat nak baca novel...
tapi kalau dah boring sangat aku memang akan baca la..
sebab aku lagi suka membaca dari mengadap bende lain..
tengok tv lagi la aku tak suke...
sebabnya aku rase, tv tu interaksinya sehala je..
yela.. die je duk sedap membebel sorang-sorang...
so, kat umah aku ni memang susah sangat la nak tengok tv tu on..
 sebab semua orang dalam umah aku ni,jenis yang berkategori tak suke tengok tv..
mungkin jugak terikot2 cara ayah aku yang memang aku rase time tdo je die tak tengok komputer..
time lain, sah2 la depan komputer die...
so, anak-anak die pun dan macam terikut-ikut cara ayah aku tu...
mak aku pulak memang kaki novel... 
jadi rumah aku ni memang banyak giler koleksi novel die.. 
macam-macam cerita ade...
so, time-time camgini la aku akan ngadap novel-novel mak aku ni..


bila aku baca novel-novel ni... 
ade beberapa perkara yang aku tak suke..
satu pasal watak perempuan yang aku rase macam malas nak memasak..
ok fine!! aku memang jenis yang tak pandai masak k, ye la... mane ade mase nak masak2 ni..
then bila sem break, sah-sah la balik nak rase masakan mak.. 
so tak belajar la masak2 ni kan.. hehehe (bab cipte alasan  memang hebat)
aku pun tak tau ngape aku tak suke watak macam tu
tapi yang pasti,  kalau heroin tu hidangkan meal untuk breakfast and dinner untuk hubby die... 
nampak sweet gitu.. caring kot... nampak la ala-ala wife yang mithali... hahaha tol x??
habis la kalau future husband aku bace blog ni... nahas you!!!...

then satu bende lagi yang aku tak suke, bab penulisan die..
kaku, bosan, berulang, explain yang berlebihan.. arggghhh... rugi melabur dengan novel macam tu..
macam kalau dalam blogging ni.. kalau dah merapu tak tentu pasal macam aku ni..
senang je.. tutup terus.. tak la rase sakit hati sangat.. hahaha
tak habiskan duit pun... ye x?? 

ade jugak sesetengah penulis ni.. 
novel-novel die, aku memang dah boleh agak dah jalan cerita die.. 
sebab??? yela... setiap kali die keluarkan novel... 
cerita yang lebih kurang je... story line die memang same...
ubah watak, ubah situasi cikit.. then jalan... adoiii.. xsyok la... xde keunikan...
i hope more than that... coz i like ur style.. tp tolong la jangan hampakan aku.. 
and ada satu bende lagi yang memang boleh buat aku sawan sekejap..
fakta yang ditulis dalam novel tu SALAH!!! OMG... plezz.. 
jangan buat macam tu dear novelis... 
i yang tengah syok baca.. teteibe oit, what the fish is this... 
do some research before write anything..
cerita-cerita jugak.. tapi dalam penyampaian banyak ilmu yang boleh dikeluarkan
i like novelist yang die buat cerita base on ilmu yang die nak share...
like penyakit, jawatan, life and macam2 la..
kalau dulu aku ade suke satu publiser ni... 
semua novel keluaran die memang syok baca.. best,menarik..
tapi lately, aku nampak cerita yang dikeluarkan takde keunikan... so agak membosankan..
nak khatamkan story tu pun amik masa yang lama..
biasanya kalau peminat tegar novel nie..
die memang akan baca bersungguh-sunggu.. kejap je confirm habis.. 
sanggup tak tidur malam semata-mata nak study pasal novel tu.. hahaha
but, kalau novel tu memang so-so je.. 
memang susah la nak habis... 

ok lah, next post aku nak story pasal novel fav aku.. 
and novel yang aku rase unik and lain dari yang lain...
see u... gud nite!! =)






2 luahan hati mereka:

nikilah said...

btul2..stuju2..novel skrg membosankan..

--PopCorn-- said...

aah.. hehehe.. tapi ade yang best.. nnti org story kat post yang akan datang

Post a Comment