rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Pengubat Hati

ASSALAM...

SALAM RAMADAN..
sesungguhnya di bulan ramadan ni banyak-banyak la kite beribadat pada tuhan kita... 
tapi jangan la masa bulan ramadan je kite beria nak beribadat.. 
bulan lain xnak beria pulak.. tak boleh la macam tu kan... 
seeloknya lebih baik kita istiqamah dalam perkara kebaikan yang kita buat.. insyaallah..

haaa... dalam menjalani kehidupan seharian kita ni, 
mesti ade waktu yang kita diuji kan??
pe perasaan kite bila kite di uji??
mesti macam-macam perasaan ada waktu tu kan??
haaa.. so pe solution untuk kita hadapi situasi tu??

sesetengah orang ada cakap meluahkan pada seseorang 
boleh melepaskan separuh beban yang kita tanggung, tapi ye ke??
bagi popcorn la, sesetengah masalah and perasaan tu,
popcorn tak suke nak share kat orang..
so mesti rase macam tak lepas je kan?

tapi sebenarnya ada yang maha mendengar luahan hati kita...
ye, sesungguhnya mengadu dan menenangkan hati dengan mendekatkan diri kepada-NYA 
adalah jalan yang terbaik.. 
hati kita akan lagi tabah dan lebih kuat, ia akan menjadi lebih tenang, setenang-tenangnya..



biasanya bila popcorn rasa macam susah dan rasa macam teruji,
popcorn akan amik masa untuk tenangkan diri sekejap.. 
relex, amik masa untuk bersendiri,
baca doa penenang hati, then berzikir pada Allah...

lepas sekian masa, hati kita terasa seolah-olah melupakan pe yang kita hadapi sebelumnya..
rasa diri menjadi lebih kuat, tenang dan lebih ceria.. 

ye, sesungguhnya pabila DIA yang menguji kita,
maka kembalilah kita kepada DIA..
sesungguhnya disitulah ubat bagi segala ujiannya... 
i'm proud being muslim...





0 luahan hati mereka:

Post a Comment